Dag 11, van Bend naar Klamath Falls (waar geen falls zijn)

En toen was het dag 11! De dag die eigenlijk dag 10 zou zijn maar door het debacle met het hotel in Mitchell lopen we nu een dag voor op schema. En aangezien we Bend hebben ingekort tot 1 dag lopen we twee dagen voor op schema en omdat we nog een dag over hadden (die hadden we als reserve in het schema ingebouwd) hebben we nu drie dagen over en kunnen we Meta’s stiekeme droom uitvoeren en dat is nog een paar daagjes Highway 1 in Californie én Joshua Tree, want die is ook echt heel mooi!

Maar nu eerst naar vandaag. Weer de hele dag doorgebracht met het dakje er af en twee heel mooie plekken bezocht. Allereerst ’s ochtends de dennebossen en lavavelden van de McKenzie pas, en daar bevindt zich ook de Dee Wright Observatory.

De dennebossen waren door de bosbranden van vorig jaar flink aangetast, dat kan je op een van de foto’s heel goed zien. Eenmaal boven aangekomen was het weer lekker fris en hebben we de uitkijktoren beklommen. De uitkijktoren staat midden in de gitzwarte lavavelden, weer een totaal andere belevenis dan de painted hills van nog geen 24 uur geleden. De grootste berg die je er ziet is Mount Washington.

Daarna zijn we naar Crater Lake vertrokken en wederom was het rustig onderweg. Je ziet 1 foto van en lange weg met hier en daar een autootje. De meeste dagen rijden we gewoon bijna alleen in het enorme Oregon!

Crater Lake is een klein beetje een Grand Canyon-achtige ervaring, in die zin dat je er niks van ziet en dan opeens kijk je over de rand en dan is daar dat schitterende blauwe meer wat zo schitterend afsteekt tegen de groene bossen, de donkere rotsen en de nog aanwezige sneeuw! En ook hier weer geen Nederlanders maar grotendeels Amerikanen.

We hebben overnacht in Microtell Inn, prima hotel met een fantastische ruimte bij het raam waar je twee koffers open kunt leggen.

We hebben gegeten bij een Vietnamees restaurant omdat wij dachten dat dat ongeveer een zelfs ervaring zou zijn als de Chinees eerder deze reis (en die was goed!). Het restaurant had goeie recensies op tripadvisor met name omdat de eigenaar zo grappig was. En dat was hij ook, maar het eten was op zijn best middelmatig. Denk aan orange chicken (de Amerikagangers kennen dit wel) met meer deeg er omheen dan kip er in, echt een aanfluiting.

Morgen rijden we naar San Francisco!

Feitje van de dag is dat je in Oregon niet zelf mag tanken. Op zich wel handig als het voor je gedaan wordt maar niet als ze gezellig drie pompen verderop gaan ouwehoeren terwijl je tank allang vol is ?

Feit twee is dat er in Oregon heel veel Subaru’s rondrijden, vast omdat ze 4wd zijn.