Onze reis door de westelijke staten van de USA

Meta en ik zijn van 8 september tot 4 oktober 1995 in amerika geweest, en hebben een rondreis gemaakt door de staten Californie, Arizona, Utah en Nevada.
We hebben de reis helemaal zelf uitgestippeld, en alleen de auto, de eerste overnachting, en de overnachtingen in Bryce en Death Valley vanuit Nederland besproken. De rest hebben we allemaal ter plaatse geregeld, waar we achteraf erg tevreden over waren. Als het ergens leuk is, kan je langer blijven, en als er niks te beleven is (Palm Springs) dan rij je lekker een paar uurtjes door, en heb je een hele dag extra!
Toch een beetje spijt dat we toch wat hadden gereserveerd onderweg. We hadden bijvoorbeeld best wat langer in Las Vegas willen blijven, maar we hadden het hotel in Death Valley besproken, dus we moesten weg. Balen!

Veel leesplezier!

Ps. Ga eerst maar 'ns naar de Homepage van het Hard Rock Hotel Las Vegas. Dan weet je waarom het zo leuk was.

Dag 1 vrijdag 8 september

British Airways
Vlucht: Amsterdam 07.45
London 07.55 (BA423)
London 10.40
San Francisco 13.30 (BA285)

Hotel Canterbury
750 Sutter Street
San Francisco
tel: 00-1.415.4746464

Om 13.00 uur aangekomen op SFO. Auto opgehaald, perfect geregeld. Er was helaas geen Ford Mustang meer, ZIEK. Dan maar een Chrysler Lebaron en proberen om 'em ergens om te ruilen. Toen naar het hotel gereden. Beetje omgereden, San Francisco was heel indrukwekkend! Om 15.30 plaatselijke tijd waren we in het hotel en om 16.30 vielen we in slaap. Het plan was om even te gaan slapen en daarna de stad alvast te gaan verkennen. We werden pas om 2.30 weer wakker. Toen maar even ouders gebeld en met veel moeite weer in slaap gevallen.

$12.50 parkeergeld bij hotel
$ 3 Grocery (drinken en Doritos)
$2 tip
TOTAAL $17.50
Km stand ochtend: 16283

Dag 2 zaterdag 9 september
Motel six #1370 Salinas (N)
140 Kern Street
Salinas, CA93901
tel: 408.753.1711

Om 7.00 opgestaan, om 21.30 terug in het hotel. Naar Monterey geweest, onwijs mooi! Daar ook naar een Factory Outlet gegaan, was niet veel aan. Wel een gave Mickey pet gekocht. De eerste cheeseburger gegeten en de eerste Southern gedronken. Hansie heeeft een pet gekocht voor $3.

Boodschappen $20 (Soutern $9)
Zonnecreme $2
Coolbox $6
Benzine $9 (gallon = 3,78, getankt 6.7 gallon, 60 ct. per liter)
Sokken $6
Reebok cap $3
Mickey cap $15
Atheletics cap $12 (Wouter Pinckaers)
Eten $20
Ontbijt $ 23
Hotel $36.29
TOTAAL $152.29
Km stand 16483 (Mijlenstand)

Dag 3 zondag 10 september

Motel six #1260 L.A. LAX
5101 West Century Boulevard
Inglewood, CA90304
tel: 310.419.1234

Om 7.00 vertrokken voor de lange rit naar L.A. Onderweg ontbeten bij de Whale Watch Cafe aan Highway 1 die van San Francisco naar L.A. loopt. De route was schitterend! Dak open, zon op je hoofd en via een bochtige weg langs de kust afgezakt naar San Luis Obispo, waar de kustweg overging in een gewone Highway. Des te dichter we bij L.A. kwamen, des te breder werden de wegen, het record was 2x6 banen! Omdat iedereen even hard rijdt, kunnen er vreselijk veel auto's tegelijk op de Highway, zonder dat er een file komt. Om ñ 16.00 bij het hotel aangekomen.
We hebben tussen de stadsgrens van L.A. en het hotel 1 uur op de Highway gereden, zonder dat we de weg kwijt waren. L.A. is GROOT! 's-Avonds even de stad ingeweest, overal rijden auto's, nergens wandelt er iemand. L.A. is ENG! Overdag flink in mijn nek en mijn rechteroor verbrand, want L.A. IS WARM.
Op T.V. het meest bizarre produkt gezien dat bestaat: I can't believe it's not butter spray. Een flacon met spuitbus waarmee je groente kan bespuiten en dan smaakt het naar boter, maar het is fat-free. VIES!

Hotel $141 (3 nachten)
Tanken $12.62 (9.712 gallon; $1.299 per gallon)
Ontbijt $30
Diner $7
TOTAAL $190.62

Dag 4 maandag 11 september

Motel 6 LA LAX

Vandaag eerst de Chrysler Lebaron omgeruild voor een Mustang. COOL! Hansie gaat verder ..... Ja! De "Stang" is h‚‚l mooi, 3.8 liter, V6, rijdt als een zonnetje. Vandaag was een lange vermoeiende dag. Alleen maar in L.A. gereden en toch 80 mijl op de teller, zo'n 130 kilometer.
Eerst zijn we naar Santa Monica gereden. Santa Monica = Baywatch City. Strandhuisjes met Lifeguards, politie auto's op het strand, helicopters etc. En dat alles voor die 100 mensen die op het strand liggen. In Santa Monica loopt ook zo'n fietspad langs het strand. Komen er een paar coole Amerikanen aangefietst op Mountainbikes, zijn het Duitsers! Je wordt niet goed van die lui, ze zitten overal! Nog even in Venice geweest, maar da's niet veel. Santa Monica is werkelijk schitterend! In de lokale Shopping Mall was een winkel van Warner Bros met allemaal Looney Tunes artikelen. Mooie pet en T-shirt gekocht. Daarna over Mulholland Drive door de bergen rondom L.A. gereden. Nu weet ik waarom ze L.A. ook wel de Valley noemen. L.A. is omringd door bergen. Mulholland Drive loopt door de bergen waar de rijke lui wonen. Bizar grote huizen, allemaal met "Armed Patrol" voor de deur (voor het hek eigenlijk). Vanaf de bergen zie je ‚‚n dikke laag smog over de stad liggen. We zijn tot op ongeveer 50 meter van de "Hollywood Sign" geweest, vlak daaronder ligt het huis van Madonna, heel groot. Wat mij tegen viel was dat er zo vlak bij de "Hollywood Sign" geen toeristen te bekennen waren. Meta en ik waren er op de gok heengereden, misschien hadden we mazzel. Volgens de Budget Guide to California was Mulholland Drive "The nature's answer to the rollercoaster". Dat klopte aardig, want de ene bocht was nog scherper dan de vorige. Via Sunset Boulevard weer de stad in. De straat waar de Walk of Fame is heet de Hollywood Boulevard. Maar toen we 'em eenmaal hadden gevonden, bleek dat ook een bochtig bergweggetje te zijn. Later bleek dat ze in Amerika gewoon een naam hebben voor een weg, hoe lang 'ie ook is. Dus als een 4-baansweg overgaat in een bergweggetje, houdt 'ie gewoon z'n naam. Gegeten in het Hardrock Cafe, lekker! We hebben geparkeerd in de duurste Mall van Beverly Hills en wat denk je? 3 uur parkeren, met valet service voor maar $3!! L.A. mag dan door iedereen verguist zijn, ik heb er mijn hart aan verpand. Oh ja, de koffie is hier VIES.
P.S. Bij Santa Monica was er een opname bezig voor een nieuwe serie: Murder One.

18 kaarten $19.44
Hard Rock Cafe $30
Hard Rock cap $19.49
Santa Monica eten $30 (Mexicaans)
MGM Studio Store $40
TOTAAL $138.93

Dag 5 dinsdag 12 september

Motel six L.A. Lax

Vandaag eerst downtown gereden naar het Criminal Court of Justice . Daar stonden onwijs veel reporters met hele stellages We hebben daar een O.J. T-shirt voor Bart gekocht. Toen naar Hollywood Boulevard voor de Walk of Fame. We zijn niet eens uitgestapt; Pauperzooi! Was wel veel langer dan we dachten. Toen naar Burbank voor de Tonight Show! Gaaf! Zo kijken of we nog te zien zijn. We hebben daar 2 mokken $8 en een T-shirt $15 gekocht. Toen heel vies gegeten bij het hotel. De spaghetti was vegetarisch en H.J. had de kleinste kipfilet ooit gespot, dus: Honger!
Mac D. $6
Tonight Show $35
T-shirt O.J. $15
Diner $23
Tanken $10.45 (9.172 gallon)
Blikjes $5
TOTAAL $99.45
100 mijl gereden

Dag 6 woensdag 13 september

Motel 6 # 0014 San Diego Hotel Circle
2424 Hotel Circle North
San Diego, CA92108
tel: 619.296.1612

Vandaag naar Disneyland geweest. Helemaal te gek! Indiana Jones The Ride was onwijs. Daarna maar meteen doorgereden naar San Diego. Hebben we straks lekker een dag over. Lekker gegeten naast het hotel. Nu 90210 Season Premiere aan het kijken (2 uur!)
Het leven is mooi!

Parkeren $6
TOTAAL $300
170 mijl gereden

Dag 7 donderdag 14 september

Motel 6 San Diego Hotel Circle

Eerst naar de San Diego Factory Outlet geweest. Nike T-shirts gekocht voor $13. Meta heeft gave Nike schoenen gekocht en ik heb Guess schoenen gekocht voor Dfl.16. Toen naar Tijuana en snel weer weg want overal stonden bij de winkeltjes van die nare Mexicanen aan je arm te trekken. Rot maar op met je Sombrero en je nep-snor! Daarna naar San Diego Centrum, Now we're talking!

In San Diego is het mooiste winkelcentrum dat ik ooit heb gezien. 5 etages winkelplezier, in schitterende architectuur met pastel geschilderde muren. Gegeten bij Planet Hollywood, lekker. Daarna nog even met de "Stang" gecruised door San Diego.

Drinken $2.13
Bus $4
Cassette $5.13
TOTAAL $202,82

Dag 8 vrijdag 15 september

Motel 6 San Diego Hotel Circle

Cabrio ingeleverd, maar ze hadden geen full-size, dus nu hebben we een Minivan! Een Ford Windstar! Als wij geen mazzel hebben. Vandaag nog even naar Horton Plaza geweest, wat gegeten bij Planet Hollywood. Toen naar Saks Fifth Avenue voor CK One en naar Ralphs, een onwijs grote supermarkt. Morgen vroeg weg voor de trip naar Palm Springs.

Burgerking $5
CK One $50
Supermarkt $50
Planet Hollywood $13
Benzine $12 (9.105 gallon)
Diner $8
TOTAAL $138

Dag 9 zaterdag 16 september

Holiday Inn Express Blythe

Wat een dag!
We zijn door de bergen naar Palm Springs gereden. Eerst was het nog groen en fris en hoe verder we kwamen, hoe droger het werd. Ik zag de eerste Cactus! (Maar Meta zag de eerste Joshua Tree.) De woestijn was heel anders dan we hadden gedacht, niet alleen maar dor en droog, maar heel mooie bomen en planten. De natuur en de omgeving veranderden met de minuut. Het kan in 1 kilometer van zanderig naar rotsachtig gebergte veranderen. Palm Springs Sucks!! Bizar warm en alleen maar bejaarden. Dus zijn we snel doorgegaan, met Blythe als einddoel. We zijn via Joshua Tree National Monument gereden. Dat was werkelijk schitterend, je reed van het ene landschap het andere in. Toen we JTNM uitreden, reden we niemandsland in. Het bord "Next service 100 miles" zei ons al genoeg. Opeens ....... ging het regenen! In de woestijn! We hadden al wel bordjes gezien met "Flood Area" maar toen wisten we pas wat dat betekende. Rivieren met modder stroomden over onze weg! Best wel eng als je zo in de Middle of Nowhere zit. Je kwam echt niemand tegen, behalve dan die Duitsers die zonder benzine zaten, EIKELS. De wegen waren heel lang en kaarsrecht. We hebben overnacht in Blythe en daar was het warmer dan in Tunesi‰. Het was vandaag over de 40 graden celcius (110 Fahrenheit). Als je je hotelkamer met airco inloopt denkt je dat het er vriest, maar binnen 5 minuten heb je het alweer warm.

Tanken $14.50 (12.070 gallon)
Tanken $10
Lunch Dennys $13
Diner Sizzler $20
Golden Eagle pas $25
Hotel $50
Koffie $2
TOTAAL $134.50
700 km gereden

Dag 10 zondag 17 september

Motel 6 # 1143 Tucson
4950 S Outlet Center Drive

Vandaag heel veel gereden, heel veel woestijn gezien. Verder niks. We hebben dus besloten dat we wel genoeg woestijn gezien hebben. Eerst de route omgooien.

Burgerking $7
Mac D $10
Tanken $12.48 (9.323 gallon)
Hotel $42
TOTAAL $78.48
261 mijl

Dag 11 maandag 18 september

Motel 6 #301 Flagstaff
2010 E Butler Ave.
Naast de spoorbaan!

's-Ochtends getankt. 17 gallon = 64 liter. Gereden afstand gisteren 261 mijl = 417 km. Auto rijdt dus 1 op 6.5. Tweede keer getankt 1 op 9. Snap ik niet !

Veel gereden! 720 kilometertjes!
's-Ochtends vroeg uit Tucson vertrokken, op weg naar Flagstaff. Hotel gezocht. De weg naar Phoenix was gelukkig iets gezelliger dan de woestijnstreek waar we 2 dagen doorheen hebben gereden. Boven Phoenix reden we door de bossen, Schitterend!
De weg van Flagstaff naar de Grand Canyon was ook weer heel mooi. Een heide/bosachtig gebied met grazige weides met boterbloempjes enzo. De Grand Canyon is onbeschrijfelijk! Groot! Het ene moment rij je door een bos (de toegangsweg van de entree van het park naar de South Rim ligt in de bossen) en opeens zie je 'em, de Grand Canyon. Je kijkt er van bovenaf in, je zit op ca. 1800 meter hoogte. Zonsondergang gefilmd. Op de terugweg naar Flagstaff (80 km) was het pikkedonker, geen lantaarnpalen, geen maan, niks! Langs de weg zagen we nog een soort prairiehonden lopen, HUUuuu. Meta heeft 3 herten gezien, in de Grand Canyon liepen een paar groten geiten en een Squirrel. Oh ja, er stak ook nog een muis de weg over. Tot morgen.

Tanken $16.82 + 21.36 = 38.18
Hotel $37.07 = 37.03 = 74.14
Ontbijt $7
Diner $16.35
Shop $17.06
TOTAAL $152.73
450 mijl

Dag 12 dinsdag 19 september

Motel 6 Flagstaff

Vandaag eerst een hele grote fles Southern Comfort gekocht en ook een fles extra sterke Southern. Toen naar de Grand Canyon gegaan. Schitterend! Hansie heeft een stukje Kabab Trial gelopen. Stoer hoor. 's-Avonds bij Pizzahut gegeten.

Tacobell $8.40
Batterij fototoestel $12.98
Supermarkt $51.13
Tanken $18.54 (15.207 gallon … 1.219)
Pizzahut $30
TOTAAL $121.05
180 mijl

Dag 13 woensdag 20 september

Hotel in Page, naam vergeten

Vandaag van Flagstaff naar Kayenta gereden. Kayenta is geen dorp maar een nederzetting. Dus maar snel doorgereden naar Monument Valley. Effetjes door Navajo land gereden, stoffig, de hele auto zat onder het rode stof omdat we de achterraampjes vergeten waren dicht te doen. Toen door naar Page. Page ligt aan Lake Powell en is heel mooi. Ik het 3 Ralph Lauren overhemden gekocht voor in totaal $150. In Nederland kosten ze per stuk dfl. 240. Voor het eerst echt gegeten bij een Italiaan. Lekker!

Hotel $80
Ralph Lauren $161
Mac D. $5
Burgerking $5
Tanken $19.62 (… 1.269 = 15.461 gallon)
Pizzeria $37.03
TOTAAL $307.65
544 km.

Dag 14 donderdag 21 september

Pink Cliffs
13500 E Hwy 12
Bryce Canyon Area, Utah
tel: 801.834.5303

Vandaag heerlijk gezwommen in Lake Powell. Onwijs gaaf. Rotsen, helder water, zonnetje, ventje..... God bestaat en woont in Utah. Daarna doorgereden naar de Pauper Inn in Bryce Canyon. Duur gegeten, maar niet lekker. Morgen Bryce bekijken en 's-middags naar Cedar City voor Zion.

Diner $40
Tanken $12
Mac D. $10
TOTAAL $62
180 mijl

Dag 15 vrijdag 22 september

Motel 6 #230 St. George
205 N 1000 E Street
tel: 801.628.7979

Eerst naar Bryce, mooi! Anders dan de Grand Canyon, heel mooi rood gesteente en mooie groene bomen. Daarna doorgereden naar Zion. Utah is tot nu toe qua natuur de mooiste staat. Het is heel Europees, afgezien van de veelkleurige bergen (geel en rood). Zion is ook adembenemend; grote, rode bergen waar je doorheen rijdt. Gegeten bij Dennys, lekker!

Hotel $41.74
Burritos $10
Diner Dennys $25.63
TOTAAL $77.37
180 mijl

Dag 16 zaterdag 23 september

Las Vegas Travellodge

Vegas is bizar! Ongelooflijk! Boten, witte tijgers, haaien, palmbomentuin, treinen, ... alles binnen in hotels. Voor meer info, zie de video....

Hard Rock Hotel $63.72
Diner Planet Hollywood $42
Gokken $110
Mac D. $5
Taxi $15
Drinken $10
Hard Rock T-shirt $18
TOTAAL $263.72

Dag 17 zondag 24 september

Hard Rock Hotel Las Vegas

Het Hard Rock Hotel is te gek! Mooie kamers, een schitterende beachclub met cocktails in de jacuzzi, muziek zelfs onder water, mooie inrichting, valet parking, roomservice, zeepjes ... Noem maar op. De volgende keer gaan we 2 weken naar Las Vegas.

T-shirt Bugs Bunny $16
Diner $30
Badpak $40
TOTAAL $204

Dag 18, maandag 25 september

Furnace Creek Ranch
Death Valley
tel: 619.786.2345

Ontzettende pauperbende voor ontzettend veel geld. Diep ongelukkig. Wil terug naar Vegas!

Blikjes $8
Tanken $18
CD $20
Jackpot $12
Diner $35
TOTAAL $113

Dag 19 dinsdag 26 september

Yosemite tent cabin

Door Death Valley gereden. Vonden we allebei niet veel aan. Langs een kloof gereden, waar Hansie een vrachtwagen beneden zag liggen. Zouden eigenlijk in Mammoth Lakes overnachten, maar was best nog ver rijden van daar naar Yosemite. Hebben daarom een tent cabin besproken in Curry Village, Yosemite Valley. Overal werden we gewaarschuwd voor beren. Ze breken zelfs auto's open! Alle voedsel, verpakkingen en toilet artkelen moeten uit de auto en uit de tent. Ze konden worden opgeborgen in een speciale bearproof locker. We hebben best redelijk gegeten in een cafetaria en daarna heel vroeg slapen. Er zat niets anders op in zo'n tentje met alleen een bed en een peertje!

Telefoon $5
Film $10
Benzine $ 17
Diner $20
Tentcabin $43
TOTAAL $115
330 mijl

Dag 20 woensdag 27 september

Super 8 motel
South San Francisco (vlakbij vliegveld)

De nacht in het tentje is vreselijk tegengevallen. De matrassen waren overtrokken met een laag plastic, waardoor ze onwijs hard en koud waren. Daarnaast was het buiten ook nog 'es heel koud, waardoor we stierven van de kou. Meta heeft 5 keer de deken van me afgetrokken! Vandaag door Yosemite naar S.F. gereden. Yosemite is mooi! Kijk maar naar de foto's. 's-Avonds bij een pizzeria gegeten. Het garlic-bread was niet te vreten, zoveel knoflook. Tot morgen!

Ontbijt $14
Lunchbox $12.55
Diner $40
Hotel $60
Tanken $14.69
TOTAAL $141.19
220 mijl

Dag 21 donderdag 28 september

Hotel James Court, San Francisco
Bush Street

Vandaag eerst naar Fishermans Wharf. Foto's weggebracht en 9 fotorolletjes gekregen. Klein cameraatje gekocht. Was 89, gekocht voor 50. Daarna door de stad gereden en over de Golden Gate. Bij Planet Hollywood gegeten en een CD van Prince gekocht. Het hotel is vies! Er lopen allemaal beestjes op de muur! Morgen gaan we naar Santa Monica terug (mogen we toch zeker zelf weten!!).

Parkeren $20
Parkeren $6
Eten $50
Camera $80 (incl. Batterij)
Foto's $100
Ontbijt $22
Hotel $46
Tol $3
CD $12
TOTAAL $349
53 mijl

Dag 22 vrijdag 29 september

Motel 6 #346 Santa Barbara
4200 Via Real
Carpinteria, CA
tel: 805.684.6921

Ja inderdaad op naar Santa Monica. Was toch een beetje veel, we zijn gestrand in Santa Barbara. Goedkoop dagje.
Ontbijt : Burgerking

Diner $12
TOTAAL $92.69
391 mijl

Dag 23 zaterdag 30 september

Santa Monica, onbekend motel pal aan de boulevard

Van Santa Barbara naar Santa Monica gereden. Eerst naar Planet Hollywood Beverly Hills. Cool. Hansie had een Tuna steak, da's net kip. Toen nog even door Beverly Hills gecruised en daarna op weg naar Santa Monica. Onderweg kwamen we de afslag Bundy Drive tegen, waar O.J. zijn vrouw heeft vermoord. Curious als wij zijn, zijn we even gaan kijken en we bleken niet de enigen te zijn, het was er onwijs druk. Het was net echt, 3 politieauto's voor de deur en alles was afgezet. Daarna naar Santa Monica gereden, waar we met het hotel onwijs mazzel hadden. We hadden een goedkoop hotel aan de boulevard en we hadden de laatste kamer. Er waren andere mensen die na mij kwamen (die dus geen kamer hadden), die al heel lang aan het zoeken waren, terwijl het het eerste hotel was wat wij probeerden. 's-Avonds nog even geshopped (uiteraard) en gewandeld over 3rd street, heel druk en leuk. Eindelijk een stad met een centrum! Morgen zijn we bruin!

Tanken $19.28 (15.801 gallon … 1.219)
Boodschappen $20.08
Eten $20
TOTAAL $298.84
150 mijl

Dag 24 zondag 1 oktober

Motel 6 #103 San Jose
2560 Fontaine Road
tel: 408.270.3131

Eerst vroeg naar het strand. Hansie is in de zee geweest, onwijze golven. Helaas werd het mistig, toen maar weggegaan. Nog even naar Century City Shopping Mall en op weg naar S.F. Gestrand in San Jose. Kamer op de begane grond aan het zwembad;
DIAL 1.800. OOK -NIET-ERG.

Diner $19
Koffie, zonnebril $10
TOTAAL $129.05
350 mijl

Dag 25 maandag 2 oktober

Super 8 Motel South San Francisco

Van San Jose naar S.F. gereden. Ik wil niet schrijven maar het moet van Meta. Ik heb in S.F. hele mooie schoenen gekocht van Timberland voor $100. Meta heeft een mooi poepbruin overhemd gekocht en ik nog twee 501's. Daaag, morgen Meta weer.

Dennys $16
Diner $10
Hotel $100 (2 nachten)
TOTAAL $403.86

Dag 26 dinsdag 3 oktober

Super 8 Motel South San Francisco

Vandaag eerst naar "OJ, The Verdict" gekeken. Vrijgesproken: ongelooflijk! Daarna de auto geparkeerd bij Fishermans Wharf en met de Cable Car downtown gegaan. Niet echt wat gedaan eigenlijk, maar toch uren weggeweest. O ja, eerst nog foto's gemaakt van de Golden Gate en Alamo Square. Toen naar het hotel en pizzahut gebeld (delivery, delivery .... NOT). We hadden geen cash geld meer en waren dus verplicht om ergens te gaan eten (want dan kan je het chargen op je Card). Hansie is de sleutel van het hotel verloren. Gelukkig hoefden we niets te betalen.

Kaartjes Cable Cars $12
Drinken Mac D. $4
Drinken Cafe $6.45
Pet Sven $15
Pet Douwe $18
Spijkerblouse en CK shirt MS $66.19
Foto's $28.28
Batterijen $4.33
Weet niet meer hoe duur het eten was, wel lekker
TOTAAL $199.26
km. Stand 19.720 ( 6500 km met deze auto)

Dag 27 woensdag 4 oktober

DRAGONGARDEN

British Airways
San Francisco 15.30 (BA284)
London 09.40
London 11.15 (BA434)
Amsterdam 12.20
Wat een drama dat vliegen. 9 uur lang op een stoel zitten gaat je echt opbreken.
Hansie eerst bier, toen wijn, toen Cointreau en toen Southern Comfort gedronken. Eindelijk moe van alle drank, wordt 'ie na een half uur weer wakker, daarna niet meer geslapen. In no time van London naar Amsterdam gevlogen: 40 minuten. Weer niet geslapen onderweg en best nog wel lang moe geweest. Circa 4 dagen last gehad van jetlag.

DOEI tot de volgende reis.